RiksTVs reklamefilm vinner Sølvfisken for september 2013.

Sølvfisk til tårevåte øyne

RiksTVs tårevåte reklamefilm vinner Sølvfisken for september 2013. Da er reklamefilmen med i konkurransen om Gullfisken – den årlige kåringen av den beste norske reklamefilmen som har gått på TV 2s kanaler.

Juryen begrunner valget slik: Septemberfisken går til to store og tårevåte øyne. RiksTV sin nye film skiller seg markant ut i reklamepausen, og smeltet hjertet til samtlige i juryen. Filmen er gjennomført på en stødig og stilsikker måte, noe som gjør at den enkle og moderne hverdagshistorien blir til reklame i toppklasse. Vi gratulerer RiksTV og reklamebyrået SMFB.

Markedsdirektør i RiksTV, Bernt Andersen er storfornøyd.
- Reklamefilmen appellerer til hjertet til veldig mange, og den får deg til å kjenne på en følelse og en situasjon som mange kjenner seg igjen i. Samtidig er filmen tydelig på hvordan RiksTVs produkter forenkler TV-hverdagen til det norske folk, forteller han. 

Er dette årets beste reklamefilm?
- Utvilsomt en av de aller beste, det viser jo også sølvfisk-nominasjonen. Filmen når veldig bredt, resultatene er veldig gode og det viser også alle tilbakemeldingene vi har fått både personlig og i sosiale medier. Jeg tror at denne filmen er så god at den kan gå helt til topps i Gullfisken som arrangeres på TV 2 i begynnelsen av neste år.

Tre babyer måtte til.
Jobber man med reklamefilm, så vet man at å jobbe med små barn kan til tider være en utfordring.
- Det var en spennende filminnspilling, da det å spille inn film med små barn kan være vanskelig. Dette ble løst på en veldig god måte, ved at dette ikke er et barn, men faktisk tre. I filmen bruker vi trillinger med forskjellige egenskaper, der en er god til å sitte, en er veldig god til å se og en er god til å krype.

Blir det mer baby nå?
- Om det ikke blir flere babyer, skal vi ihvertfall fortsette å synliggjøre hvordan våre løsninger og produkter hever livskvaliteten til nordmenn på en positiv og sjarmerende måte, sier Andersen.

Prisutdelingen finner sted hvert år i januar/februar og går på TV 2.

Se filmen her:

Musikken i reklamefilmen er av komponisten Georges Delerue som har komponert musikk til hundrevis av filmer. Le Figaro kalte han i 1981 som ‘Filmkunstens Mozart’. Stykket som brukes i denne reklamefilmen heter Melancholy.

Sølvfisken

Formålet med Sølvfisken er å stimulere norsk reklamefilmproduksjon. En jury bestående av personer fra byrå og annonsører står for den månedlige kåringen. Vinneren blir nominert til avstemming for årets Gullfisk, som finner sted på TV 2 påfølgende år. En film kan ikke vinne sølvfisk to måneder.

Team SMFB:
Kreatører: Hans Martin Rønneseth og Andrè Koot
Konsulent: Lasse Polmar
Prosjektleder: Henriette Valeur

Produksjonsselskap: 
Hobby Film

Regissør: 
Oskar Bård

Produsent: 
Niklas Adolfsson

Annonsørkontakt: 
Bernt Andersen

Hva synes du om saken? Vi setter stor pris på kommentarer og innspill. Vi regner imidlertid med at alle som kommenterer viser alminnelig folkeskikk, og vi forbeholder oss retten til å forkorte, redigere og fjerne innlegg som ikke forholder seg til dette. Se også vår personvernside.

comments powered by Disqus