Meny

RiksTV har landets mest fornøyde TV-kunder

Det norske folk er klare i sin sak. RiksTV til topps i fersk kåring.

En måling gjort av BI gjennom forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer viser at RiksTV har landets klart mest fornøyde kunder.

Undersøkelsen ble gjennomført i målgruppen 18-85 år, og målte både tilfredshet med tjenesten, og hvorvidt kundene kommer til å opprettholde sitt kundeforhold til TV-distributøren.

I konkurranse med landets største TV-distributører, kom altså RiksTV best ut i kåringen.

"Jeg snakket i alle fall med fire forskjellige unge menn og damer som alle kunne bidra med relevante råd, og som viste genuin interesse for at jeg skulle få best mulig utbytte av mitt nye abonnement".

Ordene tilhører en av RiksTVs kunder, og kan forklare noe av årsaken til at TV-distributøren toppet BIs undersøkelse. 

Les også: Denne familien har hatt RiksTV i 11 år - dette er grunnen

Hør hvorfor RiksTV gikk til topps

Hvorfor Mats Harbø og Sivert Frigstad tror at RiksTV topper Norsk Kundebarometer. 

 

 Gir det lille ekstra

– Jeg opplever ofte at vi får skryt for at vi er blide, hyggelige imøtekommende og er flinke til å veilede kundene våre, forteller Henrik Pettersen som sitter hos teknisk support hos RiksTV.

– Jeg tror rankingen skyldes at vi har fokus på kvalitet. Mange av våre kundebehandlere gjør det lille ekstra for å sørge for at kunden blir fornøyd og problemer blir løst. Dette tror jeg kundene merker og setter pris på, understreker Pettersen.

God kundebehandling oppstår ikke av seg selv. RiksTV har gjennom lang tid jobbet systematisk med å utvikle et kundeservice-konsept som først og fremst skal sørge for at kundene får en god opplevelse i møtet med leverandøren.

Ny teknologi og godt innhold

Kommersiell direktør i RiksTV, Ole André Skarbøvik synes det er gledelig at vi topper Norsk Kundebarometer– Gode seeropplevelser, godt innhold og fornøyde kunder har alltid vært RiksTVs viktigste prioritet. Det gjør det ekstra gledelig at vi nå topper Norsk Kundebarometer sin årlige kundetilfredshetskåring, sier kommersiell direktør i RiksTV, Ole André Skarbøvik.

For å levere et komplett TV-tilbud til kundene, har RiksTV vi det siste året investert mye i både innhold og tekniske løsninger.

Selskapet har inkludert serie- og filmspesialisten HBO Nordic og Viasport-kanalene i den bestselgende TV-pakken, RiksPakken. I tillegg er RiksTV-appen utvidet til mobil, nettbrett og Apple TV og underholdningsportalen på SMART-boksen.

RiksTV har også lansert nett-TV.

Strømming tar av

Nordmenn ser færre minutter på direkte-TV enn før, men samtidig ser vi i større grad på TV-innhold om vi tar med strømming av filmer og serier, og programmer i opptak eller fra arkiv.

– Fra å være en tradisjonell TV-distributør av direktesendte TV-kanaler tilbyr vi i dag programmer, filmer og serier både direkte og via strømming. Fra å tilby TV kun på TV-skjermen kan du nå se hele vårt tilbud på den skjermen du selv måtte ønske: TVen, mobilen, nettbrettet eller PC/Mac, sier Skarbøvik.

Se når du selv vil

Den generelle trenden er at TV-seerne i stadig økende grad strømmer innhold direkte til ulike stasjonære og mobile enheter. Det er en økende tendens til denne typen mediekonsum, noe som gir langt større fleksibilitet for seerne enn de hadde tidligere.

Dagens teknologi innebærer at man i praksis kan se favorittprogrammene sine nær sagt hvor som helst og når som helst.

– I løpet av det siste året har andelen som ser RiksTV via strømming økt med over 70 prosent og vi ser at de kundene som benytter seg av dette tilbudet, er de mest fornøyde kundene, forteller Skarbøvik.

Ønsker du å vite mer om RiksTV? Les mer på rikstv.no.