Jeg får feilmelding "ikke tilkoblet internett"

Har du koblet boksen din til internett via kabel eller trådløst nettverk? For å få tilgang til alle tjenester og TV-kanaler i underholdningsportalen må du koble mottakeren din til internett. Mer informasjon om hvordan du kobler deg til

Jeg er koblet til internett via kabel

  • Sjekk at alle kabler sitter i. Prøv gjerne med en annen kabel for å utelukke eventuelle feil på kabel
  • Hvis det står navn på nettverksporten (nettverkskontakten) på internett ruteren din, bruk den hvor det står PC
  • Sjekk nettverkstilkobling med en annen enhet (f.eks. mobil eller PC). 

Er det problemer med tilkoblingen til internett ruteren din hjemme, må du søke hjelp hos internettleverandøren din.

Sjekk internettoppsettet på din mottaker:

1. Åpne meny
2. Gå inn på Mine Valg
3. Gå inn på Internett Oppsett
4. Under "Velg nettverksoppsett" skal det stå "Fra nettet". Hvis det står "Manuell" må du endre ved å bruke piltastene til høyre/venstre
6. Gå ned på lagre og trykk OK. 

Jeg er koblet til internett via trådløst nettverk

  • Sjekk at du er tilkoblet rett nettverk (trinn 9-11) og at riktig passord er skrevet inn
  • Sjekk nettverkstilkobling hjemme med annen enhet (f.eks. mobil eller PC) 

Er det problemer med tilkoblingen til internett ruteren din hjemme, må du søke hjelp hos internettleverandøren din.

Sjekk internettoppsettet på din mottaker:

1. Åpne meny
2. Gå inn på Mine Valg
3. Gå inn på Internett Oppsett
4. Under "Velg nettverksoppsett" skal det stå "Fra nettet". Hvis det står "Manuell" må du endre ved å bruke piltastene til høyre/venstre
6. Gå ned på lagre og trykk OK. 

Har du fortsatt ikke fått løst ditt problem eller har andre spørsmål til oss?

Ta kontakt med oss på telefon 09595 og fortell at du har vært igjennom feilsøket først. Fint om du er i nærheten av utstyret ditt, så skal vi hjelpe deg med å finne en løsning.