Jeg får feilmelding "ikke tilkoblet internett"

Har du koblet boksen din til internett via kabel eller nettbro? For å få tilgang til alle tjenester og TV-kanaler i underholdningsportalen må du koble mottakeren din til internett. 

Bruk en ethernet-kabel fra nettverksuttaket til mottaker. Hvis TV-en din står langt fra et nettverksuttak, eller du planlegger å ha flere TV-er i huset, trenger du en nettbroSe veiledning for oppkobling av nettbro.

Jeg er koblet til internett via kabel

  • Sjekk at alle kabler sitter i. Prøv gjerne med en annen kabel for å utelukke eventuelle feil på kabel
  • Hvis det står navn på nettverksporten (nettverkskontakten) på internett ruteren din, bruk den hvor det står PC
  • Sjekk nettverkstilkobling med en annen enhet (f.eks. mobil eller PC). 

Er det problemer med tilkoblingen til internett ruteren din hjemme, må du søke hjelp hos internettleverandøren din.

Sjekk internettoppsettet på din mottaker:

1. Åpne meny
2. Gå inn på Mine Valg
3. Gå inn på Internett Oppsett
4. Under "Velg nettverksoppsett" skal det stå "Fra nettet". Hvis det står "Manuell" må du endre ved å bruke piltastene til høyre/venstre
6. Gå ned på lagre og trykk OK. 

Jeg er koblet opp med Strong eller AirTies nettbro

  • Sjekk at strømmen er på (lampen til venstre). Hvis lyset blinker betyr det at den oppdaterer, vent 5 min. Hvis det lyser gult, betyr det at den starter opp, vent 5 min. Lyser den stabilt hvitt betyr det at alt er ok. Hvis ikke lyset blir stabilt hvitt/ikke lyser i det helt tatt, ta inn og ut strømmen og vent 5 min
  • Hvis begge lampene lyser stabilt hvitt og du fortsatt ikke er på nett, sjekk at nettbro er koblet til mottaker med kabel
  • Får du ikke aktivert AirTies/Strong nettet på PC, prøv å koble til med nettbrett eller telefon

Jeg er koblet opp med Jensen nettbro

  • Sjekk at det lyser eller blinker på master og klient
  • Sjekk at alle kabler sitter i og er riktig tilkoblet
  • Sjekk at alt er skrudd på (både nettbro og mottaker)
  • Sjekk nettverkstilkobling hjemme med en annen enhet (f.eks. mobil eller PC som ikke går via nettbro)

Er sjekklisten ok, men det fungerer fortsatt ikke? Resett med å trykke på WPS-knappen (den største knappen på baksiden av master og klient) på begge bokser. Knappen må holdes inne til det begynner å blinke på den nest øverste lampen, ca. 5 sek. (trenger ikke gjøres samtidig, men må gjøres innen 1 minutt). Hold i noen sekunder til det blinker i lampen. Når begge står og blinker, vent 5 min. Etter dette skal øverste lampe på begge lyse. Hvis det ikke virker, ta strømmen på begge bokser og prøv det samme en gang til.

Har du fortsatt ikke fått løst ditt problem eller har andre spørsmål til oss?

Ta kontakt med oss på telefon 09595 og fortell at du har vært igjennom feilsøket først. Fint om du er i nærheten av utstyret ditt, så skal vi hjelpe deg med å finne en løsning.