Kjente feil i RiksTV-appen

-  for iPhone, iPad og Android

Tips: Det lønner seg alltid å ha siste versjon av RiksTV-appen installert fordi vi jevnlig oppdaterer med feilretting, ytelsesforbedring, nytt design og ikke minst ny funksjonalitet (Det er som regel noen dagers forsinkelse fra vi retter feil til ny versjon er godkjent og publisert).

 

EnhetBeskrivelse av feilLøsning
iOS Feilmelding (401): 
Meldingen kommer når det er feil ved innlogging.
Logg inn i appen på nytt
iOS

Melding: "Vi klarte ikke å få kontakt med RiksTVs tjenester for øyeblikket. Vennligst prøv igjen. (***)"
Kan komme f.eks. når du henter kanalliste, overblikk, programguide og ved søk. 

Prøv igjen litt senere
 iOS Feilmelding (403):
Denne meldingen kommer hvis du ikke har tilgang til kanalen du velger.
Hvis du har Favoritter kan du endre kanalene du har valgt, på min side. Du kan også oppgradere til RiksPakken.
iOS og Android Tilsynelatende mulig å gjøre opptak på TV-kanal distribuert over internett
Du får melding om at "Opptaket blir startet" når du gjør opptak fra appen på en TV-kanal distribuert over internett (f.eks. SVT2, svensk TV4 o.l.). Dette er feil, det blir ikke tatt opptak.
Ingen for øyeblikket, ta kontakt med kundeservice på telefon 210 10 210
iOS og Android Ikke mulig å ta opptak på noen programmer og filmer.
Vi har av og til utfordringer med å hente inn informasjon om enkelte programmer og filmer. Dette påvirker opptak og gjør at det i noen tilfeller ikke er mulig å ta opp programmer og filmer.
Ingen for øyeblikket, ta kontakt med kundeservice på telefon 210 10 210
 AppleTV

NRK-innhold i arkiv. Det ligger arkiv på NRK-innhold i appen, men det er dessverre ikke mulig å spille av.

 Ingen for øyeblikket.