Får du ikke sett TV?

  • Feilmelding SMB Manglende eller svakt signal
  • Feilmelding SMB ingen tilgang

Dersom du mangler kanaler eller opplever dårlig signalkvalitet er det en rekke enkle grep du kan ta for å løse situasjonen. 

  1. Mangler du kanaler eller opplever hakking/frys?
    Da kan det være feil på senderen din? Sjekk status på sender

  2. Er alle kabler koblet riktig og har du valgt AV-kanal?

    • Er antennekabel satt på riktig plass? Antennekabelen skal puttes inn på baksiden av mottaker der det er merket «Ant in» (gjelder for SMART-boks)
    • Går HDMI-kabel fra mottaker til TV? (gjelder ikke ved kortleser rett i TV-en)
    • Sjekk at du har riktig AV-kanal. Her finner du oversikt over hvordan du velger AV-kanal på de ulike TV-modellene.
  3. Ta strømmen på mottaker
    Ta ut strømkabel av mottaker, vent 30 sek. og sett den inn igjen. Vær tålmodig, det tar litt tid før bilde er tilbake

  4. Fabrikkinnstilling
    En fabrikkinnstilling nullstiller mottaker og setter opp alle innstillinger på nytt (sletter ikke opptak). Her finner du veiledninger for alle mottakere: www.rikstv.no/godkjente-mottakere

  5. Har du nytt utstyr eller er det lenge siden mottaker har vært i bruk?
    Send en SMS med kodeord TV til 09595, og vi sender umiddelbart en oppdatering til utstyret ditt. Når oppdateringen er sendt fra oss vil du motta en SMS med mer informasjon.

  6. HAR DU FORTSATT IKKE BILDE ETTER DETTE? DA MÅ DU UT Å SJEKKE ANTENNEN DIN. følg antenneveiledningen under

  7. Justere antennen
    Vær og vind kan forandre antennens retning eller skade den. Du bør forsøke å justere antenne din, slik at den står rettet mot beste sender. Her finner du veiledning til hvordan du kan justere antennen din selv: antenneveiledning.

    Hvis antenne er skadet, kan du bestille ny på Min side eller ta kontakt med kundeservice på chat.