Feil i kommunikasjon med kort / Card problem check card

Feil i kommunikasjon med kort / Card problem check card

Denne meldingen vises dersom kortet står feil vei i CAM-en / Kortleseren

Står kortet med gullbrikken vendt opp og inn i CAM-en?

Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.

Fremdeles problemer: Forsøk å sette kortet i en annen mottaker eller kortleser (hvis du har).

Ved fortsatt problemer: ta kontakt så sender vi deg et nytt kort

Galt kort / Incorrect card

Galt kort / Incorrect card

Galt kort kommer opp dersom, for eksempel, Norsk Tipping-kortet står i CAM.

Ingen tilgang

Ingen tilgang

Denne feilmeldingen kommer opp dersom:

  • Kunden venter på oppdatering av abonnementsstatus.
    Sjekk abonnementsstatus
  • Kunden abonnerer ikke på kanalen
  • Det står et annet kort i kortleseren, for eksempel feil RiksTV programkort, et Canal Digital programkort eller annet.

Kortet er ikke satt inn / No card inserted

Kortet er ikke satt inn / No card inserted

Denne feilmeldingen vises dersom det ikke står noe kort i CAM-en.

Står kortet med gullbrikken vendt opp og inn i CAM-en?
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.

Fremdeles problemer?
Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde.

No access

No access

Denne feilmeldingen vises dersom:

  • Programkortet venter på oppdatering (lenge siden det var i bruk sist eller nytt kort)
  • Kunden ikke har tilgang til gjeldende kanal (abonnerer ikke eller ikke betalt)
  • Det står i feil kortmodul med riktig eller feil kort

Sjekk abonnementsstatus

Har kortet mottatt oppdatering?
Dersom kortet ikke har vært i bruk siste 2-3 måneder må mottaker stå på i 30 minutter. Kortet vil automatisk motta en tilgangsmelding.