Frys (pause abonnementet)

Du kan fryse abonnementet ditt (sette på pause) i de periodene TV-en og mottakeren din ikke er i bruk. Det koster 79,- hvis du selv gjør det via min side og 200,- hvis kundesenteret gjør det. Beløpet belastes fakturaen din etter at abonnementet er gjenåpnet. 

Frys abonnementet via Min side

Før du fryser
Før du kan fryse abonnementet ditt, må du være à jour med betaling. Velger du og ikke betale, vil du i noen tilfeller motta en purring når abonnementet starter opp igjen. Et eventuelt beløp som gjelder innenfor frysperioden vil komme deg til gode etter gjenåpning av abonnementet.

Endringer i frysperioden
Du kan gjøre endringer underveis i frysperioden, om du skulle ønske å forlenge eller åpne opp tidligere (du kan også slette hvis frysperioden ikke er startet). Ønsker du å gjenåpne tidligere er det viktig at du også gjør dette på min side. Gjør du det via kundesenteret vil du bli belastet 200,-. 

Forutsetninger for frys

  • Hele kundeforholdet må settes på vent 
  • Minimumsperiode er 1 måned og du kan fryse opptil 8 måneder over en 12 måneders periode
  • Du kan legge inn en frys om gangen og den kan ikke være gjentagende
  • Du kan ikke endre abonnementet ditt i perioden
  • Første faktura må være betalt (gjelder kun for nye kunder)
  • Har du avtaleperiode på abonnementet, vil denne forskyves tilsvarende periode
  • Kun privatkunder
  • Gjelder ikke månedskort