Produkthjelp

Våre kanalpakker

Velg en pakke med de mest populære TV-kanalene eller velg akkurat de kanalene du vil se! Rikspakken er vår store pakke, mens Favoritter gir deg 6 selvvalgte kanaler i tillegg til de 7 kanalene som er tilgjengelige med Programkortet. Mer sport, film og serier får du med tilleggspakkene TV 2 Sport Premium og C More.

Prisliste

Veiledende prisliste og abonnementsvilkår for privatkunder, gjeldende fra 1. mars 2014.
Alle priser er inklusiv mva.

Se også prisliste for bedrifter og institusjoner.

Våre grunnpakker

Månedlig kostnadAbonnement TV 1Abonnement TV 2-4
RiksPakken - bestselgeren kr 399,- kr 0,-
Favoritter - din egen pakke kr 239,- kr 89,-

 

Flere kanalpakker

Månedlig kostnadAbonnement TV 1Abonnement TV 2-4
C More (Fotball, First, Series og Live) kr 299,- kr 0,-
C More Film (First, Series) kr 99,- kr 0,-
TV 2 Sport Premium kr 339,- kr 0,-

 

Månedskort på RiksPakken

Produkt Pris
Månedskort 1 måned   kr 450,-
Månedskort 2 måneder
  kr 900,-
Månedskort 3 måneder   kr 1 350,-
Månedskort 4 måneder   kr 1 800,-

Abonnementet løper i én, to, tre eller fire måned(er) fra bestilling.

 

Engangskostnader

TjenesteBeskrivelsePris
Etablering Engangsbeløp ved førstegangsregistrering av et kundeforhold kr 0,-
Programkort Engangsbeløp per programkort. Hvert abonnement krever et programkort kr 225,-
Frakt   kr 200,-
Frys av abonnement Du kan fryse abonnementet ditt dersom du ikke skal bruke TV-en din i en periode kr 100,-
Gjenåpning Gjenåpning etter mislighold / inkasso kr 100,-
Endre Favoritt-kanaler Via kundesenteret kr 100,-
Via Min side kr 50,-

 

Service. Installasjon. Antennepakke

TjenesteBeskrivelsePris 
Service For kunder som allerede har utendørs antenne, men har problemer med å oppnå sikre og stabile signaler kr 1 490,-
Installasjon For kunder som ønsker at en RiksTV-godkjent montør skal sette opp utendørs antenne og sikre stabile signaler kr 1 790,-
Antennepakke Vi anbefaler utendørsantenne til våre kunder kr 500,-

 

Vilkår for service- og installasjonstjenester.

Fakturagebyr er kr 40,- ved papirfaktura og kr 20,- ved e-faktura. Gebyret bortfaller ved avtalegiro. Avtalegiro avtales direkte med din bank.

NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig uten programkort. Lokal-TV, Visjon Norge og Frikanalen er fritt tilgjengelig med programkort.

For å utnytte kapasiteten i sendenettet optimalt deler noen TV-kanaler kapasiteten. Dette skjer kun i noen få tilfeller.

Fant du svar på det du lurte på

Skal du flytte?

Det trenger ikke være vanskelig å flytte – i hvert fall ikke å flytte TV-abonnementet ditt.

Enten du allerede er RiksTV-abonnent eller vurderer RiksTV i din nye bolig, har du mest sannsynlig dekning der du flytter. RiksTV dekker nemlig 98 prosent av norske husstander, og nesten 90 prosent av alle fritidsboliger. Sjekk din dekning her

Med abonnement på RiksPakken får du også mulighet til å se TV fire steder og betale for kun ett abonnement. Dermed kan du også se TV flere steder i boligen din – eller på hytta, campingvogna eller båten.

Tips til deg som flytter

  • * Er du ikke kunde hos oss? Her har du fem gode grunner til å bli det.
  • * Er du kunde allerede, logger du deg bare inn på Min side og følger instruksjonene der. 
  • *Installasjonen er enkel.
  • *Dersom du er kunde og skal flytte midlertidig, har du også mulighet til å fryse abonnementet ditt for en periode.
  • *Dersom den nye eieren av din bolig ønsker å bli kunde hos RiksTV, kan vedkommende overta ditt nåværende abonnement. Gå til eierskifte.

Har du flere spørsmål? Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 09595

 

I og med at RiksTV dekker 98 prosent av norske husstander, har du mest sannsynlig dekning der du skal flytte til. Alt du trenger å gjøre, er å melde adresseendring som vanlig.Sjekk om du har dekning på RiksTVs dekningskart. 

Tips til deg som flytter:

Dersom du ikke ønsker RiksTV i din nye bolig, men den nye eieren av nåværende bolig ønsker å overta RiksTV-abonnementet ditt, kan du benytte deg av dette eierskifteskjemaet.

Fant du svar på det du lurte på

Frys abonnement

Du kan sette abonnementet ditt på vent i de periodene TV-en og mottakeren din ikke er i bruk.

Som en ekstraservice til våre kunder tilbyr RiksTV frys av abonnement. Det betyr at du kan sette abonnementet ditt på vent i de periodene TV-en og mottakeren din ikke er i bruk.

Du kan fryse abonnementet ditt to ganger i løpet av et år, og i maks seks måneder totalt, dersom du ikke ønsker å benytte abonnementet gjennom hele året.

 

Forutsetninger:

  • Hele kundeforholdet må settes på vent.
    (Har du for eksempel tre abonnement på tre ulike TV-er, må alle tre abonnementene fryses i perioden)
  • Du kan ikke fryse abonnementet ditt dersom du har ubetalte fakturaer
  • Første faktura må være betalt før abonnementet kan fryses
  • Hvis du har abonnement i avtaleperiode, vil avtaleperioden forskyves tilsvarende den tiden som abonnementet fryses
  • Ved frysing av abonnement tilkommer et gebyr på kr 100,-

Kontakt RiksTV Kundeservice for å fryse abonnementet ditt.

Fant du svar på det du lurte på

Eierskifte

Du kan enkelt overføre RiksTV-abonnementet til en annen person. Last ned skjema, fyll ut og send inn. Husk at begge parter skal signere.

Slik gjør du

  • 1 Last ned eierskifteskjema
  • 2 Fyll ut all informasjon i skjemaet
  • 3 Send eierskifteskjemaet til oss

Skjema kan sendes via:

  1. Post: RiksTV kundesenter, Postboks 4700 Vika, 8608 Mo I Rana
  2. E-post: post@rikstv.no
  3. Faks:  21 55 77 35

Ved eierskifte trenger vi opplysninger om programkort og mottaker som skal overføres til nye eiere slik at vedkommende får tilgang til RiksTVs TV-signaler. Det er derfor viktig at du fyller ut:

  • Programkortets serienummer
  • Mottakerboksens serienummer
  • Ditt kundenummer

Programkortets serienummer finner du over strekkoden på programkortet ditt.

Mottakerens serienummer er plassert enten bak eller på siden av mottakerboksen og du finner det under strekkoden som er merket ”NTV serial number”. Dersom du har en tv med innebygd mottaker, finner du serienummeret på kortleseren (den du stikker kortet inn i). Serienummeret står under strekkoden som er merket ”Serial #" eller "Serial-ID”.

Kundenummer finner du på Min side eller på faktura fra RiksTV.

Signeres av gammel og ny eier
For å unngå unødige misforståelser i etterkant av et eierskifte er det viktig at eierskifteskjemaet signeres av både gammel og ny eier.

Relatert innhold

Fant du svar på det du lurte på

Oppsigelse

Gjeldende oppsigelsestid er inneværende måned + to måneder. Kunder i fast avtaletid kan først si opp abonnementet med virkning etter avtaletidens utløp. Du finner mer om oppsigelse i våre avtalevilkår.

Du kan si opp ditt abonnement ved å kontakte vårt kundesenter. Husk å ha klart ditt kundenummer (dette finner du f. eks. på siste faktura, eller på Min side).

Programkortet og mottaker og eventuell antenne forblir din eiendom. Det er ikke nødvendig å sende dette i retur.

Avtaletid 12 måneder

Avtaletid er den perioden du forplikter deg til å betale ditt abonnement. Bestiller du abonnement eller mottaker til rabattert pris følger det ofte med en avtaleperiode. Normalt settes avtaletiden til 12 måneder frem i tid.

Alternativer til oppsigelse

  1. Fryse abonnementet: Du kan fryse abonnementet ditt to ganger i løpet av ett kalenderår, og maks seks måneder totalt.
  2. Eierskifte: Hvis du skal flytte, kan du overføre abonnementet til ny eier.
Fant du svar på det du lurte på