RiksTV kåret til Årets Markedsfører

Torsdag kveld (26. mars) mottok RiksTV prisen som Årets Markedsfører! Kåringen foregikk i Stavanger.

Det er Norges Markedsføringsforbund (NMFF) - en frittstående, ideell organisasjon som arbeider for å øke bruken av og forståelsen for profesjonell markedsføring i Norge, som står bak utdelingen.

Juryen begrunner sitt valg blant annet slik:
”RiksTV har begått en markedsføringsbragd!  De har klart å gjøre et komplisert budskap til noe alle forstår, gjennom tydelig, konsistent, lun og humoristisk markedsføring. En godt fundamentert markedsstrategi med klart budskap og klare mål.
Kampanjen er gjennomført ved bruk av en bred mediemiks (print, tv, nett, radio, boards).”

Juryen sier også:
De (RiksTV) har vært svært kreative og konsistente i kommunikasjonen, og trukket antennesveisen som et gjenkjennende element på en morsom måte gjennom hele etableringen. Gjennom form og innhold har de på en effektiv og elegant måte distansert seg fra konkurrentene, og klart å danne en egen nisje for kjøp av digital-tv-pakke. Dessuten scorer RiksTV høyt på verdiene enkel, tilgjengelig og norsk som også er med på å differensiere seg tydelig konkurrentene. 

NMFF deler hvert år ut prisen Årets Markedsfører i samarbeid med bransjenettstedet og bladet Kampanje.

Juryen består av:
Hans Hjellemo, Kampanje
Kristin Juland, Aftenposten
Peder Børresen, Moods of Norway
Henriette Bråthen, Markedsføringsforeningen i Oslo
Kari Bucher, juryformann og styreleder i Norges Markedsføringsforbund