RiksTV har passert 400 000 kunder

RiksTV er blitt Norges nest største tv-distributør. Selskapet passerte i juli 400 000 abonnenter. - Vi er fornøyde – og er på god vei mot det målet vi har satt oss, sier administrerende direktør Espen Thorsby i RiksTV.

- Vi hadde som mål å nå 500 000 abonnenter innen fem år fra vi startet salget i september 2007. Vi har passert 400 000 før det er gått to år, sier han.

Varm velkomst i nord
- Vi ser at RiksTV også i våre nordligste fylker har hatt en varm velkomst. Spesielt har vi kapret solide andeler i Trøndelag, Nordland og Troms – daglig kommer et jevnt sig av nye kunder.
- Fortsatt gjenstår slukkingen av de analoge tv-signalene i disse fylkene. Men 1. desember vil hele landet være digitalisert gjennom bakkenettet. Fortsetter fremgangen i nord er vi enda tettere på målet vårt, sier Espen Thorsby

- Hvordan er fordelingen av kundene?
- Halvparten velger vårt hovedprodukt, RiksPakken – mens 50 prosent velger gratisproduktet Enkeltkanaler; NRK, TV 2, lokal-tv og Frikanalen. Vi hadde gjerne sett at andelen betalende abonnenter var høyere, men er samtidig glade for at så mange totalt sett har valgt RiksTV som sin tv-distributør. Fra 1. januar 2010 vil TV 2 bli betalingskanal på alle plattformer – også hos oss i RiksTV. Det vil forhåpentligvis øke andelen betalende kunder hos RiksTV, sier han.

Først med HD
- Nå i sommer har vi også hatt en enorm økning av vårt tilbud på Månedskort – og det kan ikke tolkes på annen måte enn at mange ønsker kanaltilbudet vårt på hytta, i båten eller i campingvognen, sier Thorsby.
98 prosent av husstandene og 87 prosent av hyttene kan få inn RiksTVs signaler.
Fra 25. juni 2009 var RiksTV første norske distributør til å formidle TV 2 i HD.
RiksTV har også startet en offensiv mot kabelnett, sameier og institusjoner – noe som gir disse husstandene og personene større valgfrihet