RiksTV sponser hopplandslaget

Landslagshopper Johan Remen Evensen og administrerende direktør i RiksTV Christian Birkeland tar sats i Holmenkollen

TV-distributøren RiksTV tar sats og har inngått en sponsoravtale med det norske hopplandslaget. Avtalen har en verdi på rundt 6 millioner NOK over to år.

Johan Remen Evensen– Vi er veldig glade for å ha fått til denne avtalen med Skiforbundet. Sammen skal vi utvikle oss – og skape enda bedre resultater, sier administrerende direktør Christian Birkeland i RiksTV. 

RiksTV er Norges nest største TV-distributør og eneren på fritidsmarkedet. Nå trår RiksTV til sammen med de norske hopperne. Anders Bardal, Bjørn Einar Romøren, Tom Hilde og de andre topphopperne her til lands skal spille på lag med nettopp RiksTV.

- Vi ønsker å bidra til å styrke, samt dele, store idrettsprestasjoner med det norske folk. Ja, vi vil skape fjernsynsglede. Med sponsing av hopperne, blir vi en del av en stolt idrettshistorie, sier Birkeland.

Sportssjef Clas Brede Bråthen er svært godt fornøyd med å ha fått RiksTV som ny sponsor og samarbeidspartner for hopperne. - Dette er en avtale som vi setter stor pris på. RiksTV og norsk hopp passer svært godt sammen. Vi har stor tro på at vi sammen skal skape verdier og resultater på et høyt nivå, sier Clas Brede Bråthen.

Både Birkeland og Bråthen håper på et ekstra løft for de norske hopperne den kommende vinteren. Med hovedtrener Alexander Stöckl fra Østerrike på plass, kan det bli mange spennende finaleomganger.

RiksTV kan også vise til et sterkt løft den siste tiden. Selskapet hadde en sterk vekst i 2010 og leverte i 2010 sin første positive bunnlinje. Tall for 2010 viser et driftsresultat på 39,2 millioner NOK etter avskrivninger – og en omsetning på 897,2 millioner NOK. Også 2011 har så langt vært svært godt for selskapet. 

Birkeland tror på et langsiktig, godt og tett samspill med en sponsoravtale som byr på mye eksponering, verdier som står godt til hverandre og ytelser begge veier.
- Vi har en felles verdiforankring – og vi håper på en felles verdiutvikling, sier Christian Birkeland.

VG fortsetter som hovedsponsor for Norges Skiforbund Hopp

Logo