RiksTV ble beste kundesenter

Christian Birkeland, administrerende direktør i RiksTV, har vunnet prisen for Årets Callsenter for fjerde gang av fem mulige.

Vi er kåret til årets beste callsenter for fjerde gang. RiksTV seiret også i 2008, 2009 og 2010. Prisen ble delt ut på Call Center Dagene 2012

Kundeservice-prisen 2012Det er bare en gang siden tv-distributøren ble lansert 1. september 2007 at RiksTV ikke har vunnet klassen for tv-distribusjon. Prisen deles ut for sjette gang.

- Vi er veldig stolte over å få denne prisen nok en gang. Dette bekrefter inntrykket vi har av at det harde arbeidet som hver dag nedlegges er gjennomtenkt og av høy kvalitet, sier administrerende direktør i RiksTV, Christian Birkeland.

Bak prisen står kurs- og konferanseutvikleren Confex og SeeYou AS, som hvert år utvikler og arrangerer Skandinavias største kundeservicekonferanse. SeeYou AS har gjennomført selve målingen ved bruk av "ukjente kunder" og "Mystery Calling". Hele 90 av landets største kundesentre er testet i 15 ulike bransjer. Ishavskraft ble totalvinner i undersøkelsen for 2012. 

- Alle kundesentrene testes etter de samme kriteriene, blant annet ventetid, kompetanse, mersalg og avslutning. Våre observatører, som er vanlige forbrukere, opptrer som vanlige kunder og ringer kundesentrene og gjennomfører et definert rollespill. Basert på samtalen og spørsmålene som stilles, svarer observatørene på forhåndsdefinerte og vektede spørsmål og påstander som gir hver samtale en score. Den som til slutt får høyest totalscore vinner," sier salgssjef Reidar Skorpen i SeeYou AS.

Gå til vår kundeservice