RiksTV vant servicepris

Administrerende direktør Christian Birkeland i RiksTV

RiksTV gikk helt til topps i kategorien ”kommunikasjon” under Årets Serviceløft 2012 på Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo i går kveld. Service-konkurransen ble arrangert for fjerde gang av reiselivsorganisasjonen HSMAI.

Konkurransen var åpen for alle bransjer og kårer de beste på service i det norske markedet, uavhengig av bransje og marked. RiksTV har også tidligere vunnet kundesenterprisen fire av fem ganger.

- For oss er dette en stor ære. Det viser at vi har lyktes med mye rundt service og kommunikasjon, sier administrerende direktør Christian Birkeland i RiksTV.

Det ble delt ut førstepriser i totalt syv service-kategorier. RiksTV vant den ene prisen – og var den eneste innen bransjen for medier og kommunikasjon som gikk helt til topps.

Juryen skriver følgende i sin begrunnelse:

«RiksTV har siden inntredenen i det norske markedet i 2007 vist kommunikasjon av intern og ekstern karakter av høy klasse. Som utfordrer i et marked med mye støy og stor vesentlighet for forbruker, har RiksTV klart å skape positive assosiasjoner i de fleste målgrupper».

Og videre skriver juryen: «RiksTV viser en servicegrad i særklasse – og har blant annet vunnet kundeserviceprisen i sin respektive bransje fire av fem ganger. Gjennom bevisst kommunikasjonsarbeid siden oppstarten, har RiksTV lykkes både i kommunikasjonen én til én og i nisje- samt massekommunikasjon. Man har tatt forbruker på alvor – og ingen sjefer er for store til å snakke med forbrukeren. Kommunikasjonen har også gitt gode økonomiske resultater de siste to årene. HSMAI gratulerer!».

- Vi er stolte over dette. Samtidig må vi jobbe hardt for å bli bedre. Servicen skal alltid være på topp, og kundene våre skal ha fullt fokus, sier Birkeland.

Fakta: RiksTV AS, Norges nest største tv-distributør, tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og cirka 90 prosent av fritidsboligene kan få inn med vanlig antenne. RiksTV kom inn i det norske markedet 1. september 2007, og allerede i 2011 passerte selskapet 1 milliard NOK i omsetning. Driftsresultatet ble på 70,7 millioner NOK, nesten en dobling fra året før. Ved utgangen av 2011 hadde RiksTV 483 000 abonnenter. 289 000 av disse var betalende kunder.

For mer informasjon - kontakt
informasjonssjef Jens-Petter Gjelseth i RiksTV på 90 80 11 08 og/eller
administrerende direktør Christian Birkeland i RiksTV på 90 95 21 22.