Faktura og betaling

 

Fakturaforklaring

  

  • Har faktura blitt betalt for sent? Dersom vi ikke har registrert din betaling i vårt system innen neste faktura blir laget, vil utestående beløp overføres til neste måned. Abonnementet skal alltid betales forskuddsvis, og for å komme à jour vil din neste faktura inneholde både det utestående beløpet fra forrige måned, et purregebyr på 35,- for sen betaling, og de vanlige kostnadene for den inneværende måneden. 

    Har du fryst abonnementet? Abonnementet skal alltid betales forskuddsvis, og for å komme à jour vil din neste faktura inneholde både det utestående beløpet fra forrige måned, og de vanlige kostnadene for den inneværende måneden.

    Har du endret forfallsdato? Endrer man forfallsdato etter at fakturaen er laget, vil man kunne ende opp med 2 like fakturaer, hvor kun en av de skal betales. Det kan også hende at man blir fakturert for dobbel periode på første faktura etter endret forfallsdato. 

    Har du endret betalingsperiode?
    Har du gjort en avtale om rabattert abonnement eller krediteringer?  

    Sjekk priser på abonnement, utstyr og andre kostnader.

  • Da har nok din innbetaling blitt registrert etter at betalingspåminnelsen har blitt sendt ut. På Min side kan du selv sjekke om vi har registrert din siste innbetaling. Du finner informasjon øverst under menyen faktura og betaling (Det kan ta opptil 3 arbeidsdager fra du betaler til vi har registrert din innbetaling i vårt system).

    Finner du ingen innbetaling må du ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg. 

  • Når du har fått et inkassokrav er det viktig at du tar direkte kontakt med Intrum på telefon 23 21 10 00. Når kravet først er oversendt til inkasso, har vi dessverre ikke mulighet til å hjelpe deg med alle opplysninger. 

    Er TV-signalene dine blitt stengt, vil de åpnes igjen når RiksTV får bekreftelse fra inkassobyrået om at din faktura er betalt. Dette kan ta 2 - 3 arbeidsdager. 

  • Dette finner du på Min side under fanen Faktura og betaling. Der finner du full oversikt over alle faktura, i tillegg kan du laste de ned som en PDF fil.

  • Det kan du! Du kan velge mellom 15. eller 23. i måneden som forfallsdato, og du endrer det enkelt selv på Min side.

  • Utsettelse er mulig, ta kontakt med vår kundeservice, så kan vi hjelpe deg.

  • Det kan du. Ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg.

  • I slutten av 2018 innførte Nets en tjeneste som gjør at alle får automatisk opprettelse av eFaktura-avtale, med alle de betaler regninger til. I etterkant av dette, har en del kunder fått eFaktura-avtale uten at de egentlig ønsker det.

    For å avslutte eFaktura-avtaler må du logge deg inn i nettbanken. Der kan du også fjerne valget om automatisk opprettelse.

    Bruker du Vipps, vil du også kunne motta eFaktura der. Dette kan du enkelt slå av ved å gå inn på din profil i Vipps. Du finner det under "betalingsvalg" og "eFaktura i nettbank og apper". 

    Ønsker du mer informasjon rundt dette, ta kontakt med banken din. 

  • Selv om avtalen har gått igjennom, kan det være feil i registreringsinformasjon som kundenummer og KID-nummer, noe som gjør at vi ikke får registrert avtalen her hos oss. Vi anbefaler at du sletter avtalen, venter 24 timer og oppretter en ny (viktig at du venter 24 timer, slik at avtalen rekker og bli kansellert før du oppretter en ny). Du kan enkelt opprette en ny avtale via Min side. 

    Gjør en ekstra sjekk for å forsikre deg om at registreringsinformasjon som kundenummer og KID-nummer er riktig.

Fant du ikke svar eller har andre spørsmål til oss? 

Ta kontakt med kundeservice, så skal vi hjelpe deg med å finne en løsning.

  • På TV
  • For borettslag
  • For bedrift
  • For institusjon
  • Jobb her
  • Kontakt oss
  • TV-kanaler
  • Pressekontakt
  • Åpenhetsloven
  • Personvern
  • Prisliste og vilkår
  • Driftsstatus