Intet signal funnet

Denne feilmeldingen vises dersom

  • Det er for dårlig signal.
  • Mottakeren blir flyttet til nytt område med andre frekvenser. (til f.eks. hytta)
  • Ny lokalitet: har mottakeren blitt flyttet på? Da må mottakeren søkes inn på nytt. Dette fordi det kan benyttes andre frekvenser i området. Søker og teller ned fra 2 minutter.

Deretter kommer "Ikke noe signal" opp

Trinn 1

Sjekk senderstatus.

Senderstatus gir eksakt info om senderens tilstand.

Trinn 2

Er antennen tilkoblet mottakeren? - Sjekk om kabelen er tilkoblet mottakeren og antennen.

Trinn 3

Gjennomfør signalsjekk for å lese ut signalnivået. - Sjekk om riktig frekvens benyttes. Sammenlikne frekvensene med dekningskartet.

Trinn 4

Når feil frekvens benyttes, sjekk programvareversjon.

Trinn 5

Fellesantenne: Er det bygård eller liknende med en felles antenne? - Ved feil på fellesantenne må vaktmester/ antenneansvarlig kontaktes. Det kan være en feil internt (strøm/ sikring).