Gjør det selv på Min side
- Endre betalingsperiode, forfallsdato og betalingsmåte
- Faktura: Se, last ned og skriv ut
- Opprett eFaktura og AvtaleGiro
- Betale utestående beløp med kort eller Vipps
-
I slutten av 2018 innførte Nets en tjeneste som gjør at alle har mulighet til å velge automatisk opprettelse av eFaktura-avtale, med alle de betaler regninger til. I etterkant av dette, har en del kunder fått eFaktura-avtale uten at de egentlig ønsker det.
For å avslutte eFaktura-avtaler må du logge deg inn i nettbanken. Der kan du også fjerne valget om automatisk opprettelse.
Bruker du Vipps, vil du også kunne motta eFaktura der. Dette kan du enkelt slå av ved å gå inn på din profil i Vipps. Du finner det under "betalingsvalg" og "eFaktura i nettbank og apper".
Ønsker du mer informasjon rundt dette, ta kontakt med banken din.
-
Har faktura blitt betalt for sent? Dersom vi ikke har registrert din betaling i vårt system innen neste faktura blir laget, vil utestående beløp overføres til neste måned. Abonnementet skal alltid betales forskuddsvis, og for å komme à jour vil din neste faktura inneholde både det utestående beløpet fra forrige måned, et purregebyr på 65,- for sen betaling, og de vanlige kostnadene for den inneværende måneden.
Har du fryst abonnementet? Da vil du få et gjenåpningsgebyr på 79,- via min side og 200,- via kundesenteret. Abonnementet skal alltid betales forskuddsvis, og for å komme à jour vil din neste faktura inneholde både det utestående beløpet fra forrige måned, og de vanlige kostnadene for den inneværende måneden.
Har du gjort en avtale om rabattert abonnement eller krediteringer?
Har du endret forfallsdato? Endrer man forfallsdato etter at fakturaen er laget, vil man kunne ende opp med 2 like fakturaer, hvor kun en av de skal betales. Det kan også hende at man blir fakturert for dobbel periode på første faktura etter endret forfallsdato.
Har du endret betalingsperiode?
Sjekk priser på abonnement, utstyr og andre kostnader.
-
Har faktura blitt betalt for sent? Dersom vi ikke har registrert din betaling i vårt system innen neste faktura blir laget, vil utestående beløp overføres til neste måned. Abonnementet skal alltid betales forskuddsvis, og for å komme à jour vil din neste faktura inneholde både det utestående beløpet fra forrige måned, et purregebyr på 65,- for sen betaling, og de vanlige kostnadene for den inneværende måneden.
Se priser på abonnement, utstyr og andre kostnader.
-
Da har nok din innbetaling blitt registrert etter at betalingspåminnelsen har blitt sendt ut. På Min side kan du selv sjekke om vi har registrert din siste innbetaling. Du finner informasjonen øverst under menyen faktura og betaling (Det kan ta opptil 3 arbeidsdager fra du betaler til vi har registrert din innbetaling i vårt system).
Finner du ingen innbetaling må du ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg.
-
Når du har fått et inkassokrav er det viktig at du tar direkte kontakt med Lindorff på telefon 23 21 10 00. Når kravet først er oversendt til inkasso, har vi dessverre ikke mulighet til å hjelpe deg med alle opplysninger.
Er TV-signalene dine blitt stengt, vil de åpnes igjen når RiksTV får bekreftelse fra inkassobyrået at din faktura er betalt. Dette kan ta 2 - 3 arbeidsdager.
-
Dette finner du på Min side under menyen faktura og betaling. Klikk på PDF-en under fakturahistorikk.
-
Ja, vi har to forskjellige forfallsdatoer og du kan velge mellom den 15. og 23. i måneden. Dette gjør du enkelt selv på Min side.
-
Ja, det kan du, hvis du betaler fakturaen din per kvartal, halvår eller år. Ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg.
Har du månedsfaktura kan du ikke utsette betaling.
-
Selv om avtalen har gått igjennom, kan det være feil i registreringsinformasjon som kundenummer og KID-nummer, noe som gjør at vi ikke får registrert avtalen her hos oss. Vi anbefaler at du sletter avtalen, venter 24 timer og oppretter en ny (viktig at du venter 24 timer, slik at avtalen rekker og bli kansellert før du oppretter en ny). Du kan enkelt opprette en ny avtale via min side.
Gjør en ekstra sjekk for å forsikre deg om at registreringsinformasjon som kundenummer og KID-nummer er riktig.
-
Ja, det kan du. Ta kontakt med vår kundeservice, så skal vi hjelpe deg.