Feilmeldinger
No access

Feilmeldingen vises dersom
- Programkortet venter på oppdatering (lenge siden det var i bruk sist eller nytt kort)
- Kunden ikke har tilgang til gjeldende kanal (abonnerer ikke eller har ikke betalt)
- Det står feil kort i kortleseren. (Annet RiksTV kort eller Canal digital/Viasat kort)
- Feil kortleser
Sjekk Abonnementsstatus Technisat CAM
Har kortet mottatt oppdatering?
Dersom kortet ikke har vært i bruk siste 2-3 måneder må mottaker stå på i 30 minutter. Kortet vil automatisk motta en tilgangsmelding.
Please check your smart card

Denne feilmeldingen vises dersom kortet står feil vei i CAM-en.
Står kortet med gullbrikken vendt opp og inn i CAM-en? Se bilde under IDTV.
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.
Fremdeles problemer?
Hvis ja: Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde.
Please insert your smart card

Feilmeldingen vises dersom det ikke står noe kort i CAM.
Står RiksTV programkortet med gullbrikken opp og inn i CAM-en?
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.
Fremdeles problemer?
Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde.
Smart card not accepted

Feilmeldingen vises dersom kortet som står i CAM-en ikke er et RiksTV-kort.
Står RiksTV-kortet med gullbrikken vendt opp og inn i CAM-en?
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.
Fremdeles problemer?
Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde.
No card inserted

Denne feilmeldingen vises dersom det ikke står noe kort i CAM-en
Står RiksTV-programkortet med gullbrikken opp og inn i CAM-en?
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.
Fremdeles problemer?
Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde