Feilmeldinger

No access

No access

Feilmeldingen vises dersom

  • Programkortet venter på oppdatering (lenge siden det var i bruk sist eller nytt kort)
  • Kunden ikke har tilgang til gjeldende kanal (abonnerer ikke eller har ikke betalt)
  • Det står feil kort i kortleseren. (Annet RiksTV kort eller Canal digital/Viasat kort)
  • Feil kortleser

Sjekk Abonnementsstatus Technisat CAM

Har kortet mottatt oppdatering?
Dersom kortet ikke har vært i bruk siste 2-3 måneder må mottaker stå på i 30 minutter. Kortet vil automatisk motta en tilgangsmelding.

Please check your smart card

Please check your smart card

Denne feilmeldingen vises dersom kortet står feil vei i CAM-en.

Står kortet med gullbrikken vendt opp og inn i CAM-en? Se bilde under IDTV.
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.

Fremdeles problemer?
Hvis ja: Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde.

Please insert your smart card

Please insert your smart card

Feilmeldingen vises dersom det ikke står noe kort i CAM.

Står RiksTV programkortet med gullbrikken opp og inn i CAM-en?
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.

Fremdeles problemer?
Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde.

Smart card not accepted

Smart card not accepted

Feilmeldingen vises dersom kortet som står i CAM-en ikke er et RiksTV-kort.

Står RiksTV-kortet med gullbrikken vendt opp og inn i CAM-en?
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.

Fremdeles problemer?
Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde.

No card inserted

No card inserted

Denne feilmeldingen vises dersom det ikke står noe kort i CAM-en

Står RiksTV-programkortet med gullbrikken opp og inn i CAM-en?
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.

Fremdeles problemer?
Forsøk å sette kortet i en annen mottaker/CAM registrert på samme kundebilde