Feilmeldinger relatert til programkort
"Gullbrikken" skal alltid inn i mottakeren eller kortleseren/CAM. Om ”gullbrikken” skal opp eller ned varierer mellom de ulike mottakerboksene.
Vises en av feilmeldingene nedenfor på TV skjermen? Da er feilen knyttet til programkortet/smartkortet:
Feilmeldinger
Feil i kommunikasjon med kort
Feilmeldingen "Feil i kommunikasjon med kort"
Denne feilmeldingen vises dersom kortet står feil vei i CAM-en. Dette gjelder for
- Strong kortleser (CAM)
- Grundig 8720, 8820
- Humax CXHD-3000T
- Sagem ITD91 HD
Står kortet med gullbrikken vendt opp og inn i CAM-en? Se bilde under IDTV.
Hvis ja: Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt.
"Kommunikasjon med kort mislyktes": Thomson DTI 2011 og 2012, Triax TR500, Strong 8900
"Please check your smart card": Technisat/Technicrypt CAM
"Galt kort eller kort ikke korrekt satt inn": Grundig 8740 og 8860
"Card problem - Check card": Intek HDPV-T12CX
"Problem - sjekk smartkort": Sagem DVR 94250
"Kortproblem - sjekk kort": Samsung DTB-H380Z
"Kortproblem - kontroller programkortet": Strong 8910
"Ugyldig programkort": Strong 8910 (Feil kort).
Løsning:
- Sjekk at det er et RiksTV Programkort som står i mottakeren
- Fjern smuss fra gullbrikken og sett kortet inn på nytt